فواید استفاده از تخت سنتی


همه‌ی ما می‌دانیم که در گذشته از چوب به عنوان یکی از اجزای طبیعت که گرمای محیط را افزایش می‌دهد و آن را صمیمی‌تر می‌نماید، به صورت گسترده استفاده می‌شده است اما این استفاده فقط به گذشته محدود نمانده است و در حال حاضر هم طرفداران زیادی دارد. این است که امروزه می‌بینیم در اکثر محیط‌ها اعم از محیط‌های تفریحی، تجاری، مسکونی و یا حتی محیط‌های سنتی از چوب و سازه‌های چوبی به صورت گسترده استفاده می‌شود.
تخت سنتی یکی از همین سازه‌های چوبی است که سخن از اصالت ایرانی در محیط‌های مختلف دارد و زیبایی اعجاب‌انگیری را به هر مکانی القا می‌کند‌. در حقیقت در مورد این تخت‌ها باید بگوییم که قیمت مناسب با تلفیق طرح و رنگ‌های بی‌نظیر باعث شده است که افراد به این سازه‌ها علاقه‌ی زیادی پیدا کنند و ‌ دکوراسیون داخلی محیط‌های مختلف را با استفاده از آن‌ها بهبود دهند. به طور کلی هیچ محدودیتی در کاربرد تخت سنتی وجود ندارد و شما می‌توانید از آن در هر جایی بهره ببرید اما توجه داشته باشید که این تخت‌های سنتی نشان از  گذشته‌های دور و دراز زندگی ایرانیان دارند و می‌توانند شادی را در یک محیط حکم‌فرما کند. پیش از استفاده از این تخت‌ها، خوب است که متریال ‌های دیگری هم‌در ساختار آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.  از این رو امروزه چرم، کوسن‌های رنگی رنگی و پارچه‌های گوناگون را برای تولید این تخت‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند.
تخت چوبی سنتی با  کشو برای دکوراسیون منازل
تخت‌های سنتی در انواع مختلف تولید می‌شوند و مدل‌های گوناگونی دارند. یکی از این مدل‌ها، تخت‌های کشویی هستند که در قسمت میانی یعنی بین پایه و نشیمنگاه خود یک سری کشوی ویژه را قرار داده‌اند که می‌توانند به عنوان یک کابینت مورد استفاده قرار بگیرند.
زمانی که منزل شما ابعاد بزرگی نداشته باشد و  فضاهای ذخیره کردن اجسام هم در آن کم باشد، شما می‌توانید از این نوع از تخت‌ها برای نظم دادن به وسیله‌های گوناگون خود بهره برید. علاوه بر این، در مواردی هم می‌بینیم که افراد تخت‌های کشویی را به عنوان کمد اصلی در قسمت نشیمنگاه مورد استفاده قرار می‌دهند تا از محیط به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند.

تخت چوبی سنتی با نشیمن چرم

نوع دیگری از تخت‌های چوبی که در حال حاضر به صورت متداول بین طرفداران تخت سنتی قرار دارند، تخت‌های سنتی چرم‌دار هستند که در قسمت نشیمنگاه آن‌ها از چرم طبیعی و یا چرم‌های مصنوعی و زیبا استفاده شده است تا کاربران به هنگام نشستن بر روی این تخت‌ها اذیت نشوند. در مورد قیمت تخت سنتی چرم پیچی شده باید بگوییم که این تخت‌ها از قیمت بالاتری نسبت به سایر تخت‌ها برخوردار هستند. دلیل این امر این است که این نوع از تخت‌های سنتی به زمان ساخت بیشتری نسبت به تخت‌های سنتی دیگر نیازمند هستند و حتی به وجود آوردن بالشتک‌های چرمی در آن‌ها نیز  باید در مراحل گوناگون و با استفاده از مواد پشمی مختلفی صورت بگیرد.  توجه داشته باشید که تلفیق چرم و چوب در این نوع از تخت‌های سنتی حکایت از تلفیق مدرنیته با کلاسیک دارد که می‌تواند یک سبک جدید را از دکوراسیون منازل که همان سبک روستیک است، به نمایش بگذارد. به هر  شما می‌توانید این نوع از تخت‌های سنتی را از  ویلا سازه خریداری کنید.

 

تخت سنتی با روکش جاجیم

یکی دیگر از انواع گوناگون تخت‌های سنتی که بیشتر اوقات در فضاهای باز و محیط‌های دنج باغی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تخت چوبی جاجیم شده است. همه‌ی ما می‌دانیم که گلیم و جاحیم نوعی از روکش‌های بسیار زیبايی ایرانی هستند که نقش و نگار متنوعی دارند و با زیبایی خود می‌توانند دکوراسیون یک ‌محیط را به شکل شگفت‌انگیزی دگرگون کنند.  حال تصور کنید که شما در یک فضای دنج و در میان انبوهی از درختان بر روی یک تخت چوبی که در آن جاحیم تعبیه شده است، نشسته‌اید؟ چه حالی به شما دست می‌دهد؟
مسلما لذتی را که در آن لحظه تجربه می‌کنید را با هیچ لذت دیگری عوض نخواهید کرد.  این روکش‌های زیبا دقیقا همان متریال‌هایی هستند که شأن بالای تخت‌های سنتی را به رخ هر بیننده‌ای می‌کشند. البته باید توجه داشته باشید که به هنگام خرید این تخت‌ها، چنین روکش‌هایی  با دقت و ظرافت کامل بر سطح آن‌ها تعبیه شده باشد و دارای پارگی یا سوراخ‌های سطحی نباشد. در این صورت است که با اطمینان خاطر تخت چوبی جاجیم شده را خریداری می‌کنید و از مزایای آن در یک محیط بهره‌مند می‌‌شوید.

تخت چوبی، زیباترین تخت‌های سنتی ایرانی

به دلیل این که در جامعه‌ی امروزی ما سبک مدرن نسبت به سبک سنتی خود را بیشتر جا انداخته است، دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که در محیط منازل خود از تخت‌های سنتی استفاده کند اما کماکان در میان برخی از افراد این نوع از تخت‌ها محبوبیت خاص خود را دارند. چه اشکالی دارد اگر ما بری ایجاد صمیمیت بیشتر در محیط منزلمان و همچنین برای حفظ اصالت ایرانی خود، از این نوع از تخت‌ها در محیط خانه استفاده کنیم. چه اشکالی دارد اگر دکوراسیون مدرن را با دکوراسیون سنتی ترکیب نماییم و زیباترین متریال‌ها را در کار یکدیگر به کار ببندیم.
مسلما زمانی آرامش در یک محیط غالب می‌شود که حداقل از یک یا دو وسیله‌ی چوبی در یک محیط استفاده شده باشد و در این راستا تخت سنتی می‌تواند بهترین انتخاب برای هر کسی باشد. اگر به  محیط‌های تفریحی به خصوص سفره‌خانه‌های سنتی نگاهی بیندازیم، به وضوح به این درک می‌رسیم که چوب تا چه حد می‌تواند زیبایی را در محیط حاکم کند. در عین حال که از مقاومت و  قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار است.

مزایای خرید تخت‌های سنتی

• شما با خرید این تخت‌ها می‌توانید یک دکوراسیون ساده ولی شیک را در محیط مورد نظر خود به وجود بیاورید.
• تخت سنتی با قیمتی بسیار اقتصادی به فروش می‌رسد و می‌تواند جایگزینی عالی برای انواع مبلمان لوکس و گران قیمت امروزی باشد.
• این تخت‌ها از نظر مقاومت هم در سطح مطلوبی قرار دارند و اگر در فضای باز هم مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توانند سالیان سال عمر کنند‌.

 

قیمت تخت سنتی به چه عواملی بستگی دارد

این سوال، یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین سوالاتی است که ممکن است به ذهن هر فردی خطور کند. مسلما قیمت یکی از کاربردهای مهم در زمینه‌ی خرید تخت‌های سنتی به شمار می‌آید که می‌تواند از عوامل مختلفی تاثیر بپذیرد. عامل اول همان نوع چوبی است که در ساخت تخت‌های سنتی به کار گرفته می‌شود. بدیهی است که به هر میزان که شما چوب باکیفیت‌تری  را برای ساخت این تخت‌ها انتخاب کنید، باید هزینه‌ی بیشتری را هم برای خرید آن‌ها بپردازید.  علاوه بر نوع چوب، ابعاد تخت‌های سنتی هم عاملی هستند که قسمت نهایی این تخت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این تخت‌ها از نظر ابعاد به تخت‌های کوچک، بزرگ و متوسط تقسیم می‌شوند که قیمت آن‌ها  نیز با هم‌ متفاوت است. از ابعاد و نوع چوب مصرفی در ساختار این تخت‌ها که بگذریم، به مدل تخت و طراحی‌های سطحی آن می‌رسیم که با دستگاه‌های لیزری انجام می‌شوند و به هر میزان که افزایش پیدا کنند، قیمت تخت را نیز افزایش می‌دهند. با توجه به این عوامل  شما می‌توانید هر مدل تختی را که دوست دارید در سایت ما سفارش بدهید.

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد تخت سنتی و  کاربردهای گوناگون آن در جامعه‌ی امروزی صحبت کردیم و برخی از مزایای این تخت‌ها را نیز برای شما تبیین نمودیم. بدون شک افرادی که از چوب و سازه‌های چوبی به خصوص تخت سنتی در محیط منزل، اقامتگاه‌های تفریحی و یا رستوران‌های شهری استفاده می کنند، نسبت به سایر افراد از روحیه‌ی شادی و نشاط بهتری برخوردار هستند و حتی  می‌توانند زیبایی‌های طبیعت را نیز در محیط زندگی خود به خوبی ببینند‌. به هر حال اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به تخت‌های چوبی سنتی و دکوراسیون‌های ناشی از سبک سنتی علاقه دارید، می‌توانید این تخت‌ها را در انواع طرح‌ها و مدل‌ها از ما خریداری کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×